Premii


Chiar de la început, imaginea companiei BMW a fost cu mult influenţată de devotamentul către sport. Chiar şi primele modele de motociclete au participat cu un succes deplin în diferite competiţii. După preluarea fabricii de vehicule Dixi din Eisenach la sfârşitul anului 1982, aceeaşi strategie, care a avut un efect pozitiv asupra imaginii şi vânzărilor, a fost aplicata în aria curselor de maşini. Fiind un nou venit, BMW nu a avut nimic de pierdut, introducând BMW 3/15 PS, care avusese recent modificări tehnice, în impresionanta şi populara cursa Alpine Rally.

1929: Prima cursă – prima victorie

În august 1929, Max Buchner, Albert Kandt şi Wilhelm Wagner, fiecare conducând un BMW 3/15 PS, s-au aliniat la startul acestui magnific eveniment internaţional. O distanta de 2650 de kilometri se întindea în faţa acestora. În fiecare din cele 5 zile aveau sa treacă între patru şi cinci trecători ale Alpilor. Începând din München, ruta i-a purtat în toate direcţiile peste Alpi, trecând prin Villach, Meran, Lugano, şi în final ajungând la Como. Cursa a fost terminat cu o senzaţie. Echipa BMW concurând în maşini 3/15 PS a fost singura care a terminat cursa fără nici un punct de penalizare. Cu o viteza medie de 42km/h (26mph), toate cele 3 mici maşini BMW au făcut faţă cu succes celor 5 probe individuale obţinând cel mai bun timp şi câştigând astfel mult râvnitul premiu Alpine Trophy. Presa germana a fost impresionată de această performanţă: “BMW a surprins întreaga lume automobilistică prin stabilirea acestei performanţe uimitoare. 3 grupe, 8 clase, de la 500 cm3 până la 800 cm3, şi motoarele BMW de 748,5 cm3 au reuşit!

home_button istorie_button tehnologii_button premii_button